W jaki sposób działa integracja SMS?

W tym artykule wyjaśniamy, czym jest integracja SMS, jak ją uruchomić, oraz jak skutecznie z niej korzystać.

Integracja SMS

Integracja SMS to unikalna funkcja systemu SellPander, należąca do modułu zestawów dynamicznych, pozwalająca na jeszcze szybszą i sprawniejszą obsługę zamówień. Dzięki niej możliwe jest wysłanie specjalnej wiadomości SMS do klienta końcowego, którego zamówienie zawiera zestawy produktów z możliwościami wyboru (np. koloru).

W treści omawianej wiadomości SMS umieszczany jest unikalny link do specjalnej strony, na której klient końcowy może zaznaczyć wybrane przez siebie opcje. Działanie takie spowoduje efekty podobne do zweryfikowania zamówienia, z tym że, cały proces odbędzie się bez zaangażowania biura obsługi klienta.

Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwa jest jeszcze większa automatyzacja procesów. Poprzez integrację SMS, ciężar weryfikacji zamówień zostaje przeniesiony z działu obsługi klienta na klienta końcowego, co sprawia, że koszty wykonawcze zostają jeszcze bardziej zaniżone. Co więcej, pozwala ona na zaoszczędzenie jeszcze większej ilości czasu i zmniejszeniu ilości rzeczy, o których trzeba nieustannie myśleć i pilnować.

Korzystanie z samej Integracji SMS jest bezpłatne w ramach modułu zestawów dynamicznych, jednak ze względu na korzystanie z usług zewnętrznych operatorów (m.in. wysyłka SMS, skracanie linków), powstają koszty zewnętrzne, które musimy pokryć.

Aby ułatwić proces obsługi tychże kosztów dla każdego klienta, zdecydowaliśmy się utworzyć specjalny system punktowy, którego dokładne działanie możesz poznać tutaj.

W skróconej formie, aby korzystać z systemu SMS, należy zakupić wybraną ilość punktów, które zostają na stałe przypisane do konta. Punkty te nie mają okresu ważności, co oznacza, że nie wygasają po określonym czasie. Koszt zakupu punktów nie jest zwracany w przypadku dezaktywacji i usunięcia konta.

Każda wiadomość SMS, w zależności od wybranej konfiguracji, kosztuje określoną ilość punktów. Podczas wywoływania adresu URL, system SellPander sprawdza ilość punktów na Twoim koncie, i jeżeli jest ona większa niż koszt wysłania SMS, wysyła wiadomość SMS, a następnie pomniejsza ilość punktów znajdującą się na Twoim koncie o określoną, ustaloną wcześniej wartość.

W przypadku, gdy ilość punktów na koncie jest mniejsza niż koszt wiadomości SMS, wiadomość nie zostanie wysłana.

Podczas korzystania z integracji SMS możliwe jest użycie dodatku „Retargeting”, który pozwala na dodanie do strony wyświetlanej klientowi systemów trackingowych Google ADS i Facebook ADS. Dzięki temu możliwe jest wyświetlanie danemu klientowi spersonalizowanych reklam oraz promocji przy pomocy podanych systemów. Więcej informacji znajduje się w tym artykule

Konfiguracja integracji SMS

W tej sekcji zajmiemy się omówieniem konfiguracji integracji SMS.

Pierwsza okazja do skonfigurowania integracji SMS pojawia się w formularzu pierwszej konfiguracji, tuż po zarejestrowaniu konta. Jeżeli pominąłeś ten etap lub jeżeli chcesz zmienić ustawienia integracji, zaloguj się na swoje konto w panelu SellPander, a następnie wybierz zakładkę „Zestawy > Dynamiczne > Ustawienia SMS”

  • SellPander
Fig. 1 – Formularz ustawień SMS

Aby włączyć wysyłkę SMS, zaznacz pole „Włącz wysyłkę SMS”. Dzięki temu w formularzu pojawią się nowe opcje, pozwalające na dalszą konfigurację integracji SMS:

  • SellPander
Fig. 2 – Ustawienia SMS

Korzystając z omawianego formularza, możesz dopasować integracje SMS do swoich potrzeb. W polu „Treść wiadomości SMS” możesz wpisać wybraną treść (pamiętając o tym, że link przenoszący do strony weryfikacji zamówienia umieszczany jest po omawianej wiadomości).

FAQ

  • W jakich przypadkach wysyłana jest wiadomość SMS?

    Wiadomość SMS wysyłana jest tylko i wyłącznie po poprawnym wywołaniu indywidualnego adresu URL, który można znaleźć w zakładce „SMS” w panelu ustawień.
  • Czy jeżeli zamówienie złożone przez klienta nie zawiera zestawu produktów, to czy wiadomość SMS zostanie wysłana?

    Nie. System SellPander każdorazowo sprawdza, czy dane zamówienie zawiera produkty znajdujące się w systemie, aby zapobiec wysyłaniu niepotrzebnych wiadomości. Jeżeli zamówienie nie zawiera żadnej pozycji oznaczonej jako zestaw dynamiczny, wiadomość nie zostanie wysłana.

Powiązane artykuły

Koszty wysyłki wiadomości SMS
Weryfikacja zestawów dynamicznych przy pomocy SMS
Weryfikacja zestawów dynamicznych za pomocą panelu
Korzystanie z dodatku „Retargeting”

Spis treści

Zapisz się do naszego newslettera!

Zapisz się do naszego newslettera!

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, ofertami i wydarzeniami? Dołącz do naszej społeczności i otrzymuj informacje prosto na swoją skrzynkę e-mail!

Dziękujemy za zapisanie się! Twoja subskrypcja została pomyślnie zarejestrowana. Czekaj na najnowsze wiadomości i oferty, które otrzymasz prosto na Swoją skrzynkę e-mail.