W tym artykule wyjaśniamy, jak dokładnie działa łączenie tych samych produktów z wielu zestawów w jeden.
W jaki sposób łączymy produkty?
Podczas składania zamówienia, może się zdarzyć, że dana osoba zamówi kilka zestawów, które w swoim składzie zawierają te same produkty fizyczne. W takim przypadku, na karcie zamówienia, produkty te zostaną połączone w jedną pozycję.
Przykład:
Klient dokonał zakupu 2 zestawów składających się z 3 produktów. Zestaw pierwszy zawiera produkty „a”, „b” i „c”, natomiast zestaw drugi – produkty „c”, „d” i „e”.
W pierwszym kroku system dokona podziału zestawu na poszczególne produkty fizyczne. Następnie wykryte zostanie powtórzenie produktu „c”. Zamiast dodawać 2 pozycje zawierające produkt C, system połączy podane wartości i doda tylko jedną pozycję „C” o sumarycznej ilości produktów.
FAQ
- Moje produkty mają przypisane różne wartości w różnych zestawach. W jaki sposób obliczona zostanie cena?
W przypadku gdy te same produkty znajdujące się w kilku zestawach mają przypisane różne wartości (a co za tym idzie – różne ceny), system wyliczy średnią cenę produktu i przypisze ją do pozycji w zamówieniu.
Przykład:
Zestaw nr 1. zawiera 2 produkty o cenie jednostkowej 20,00 zł, natomiast zestaw nr 2. trzy takie same produkty, każdy odpowiednio po 10,00 zł. Na zamówieniu pojawi się jedna pozycja zawierająca 5 produktów o cenie 16,00 zł (2 x 20 zł + 3 x 10 zł = 80 zł, 80 zł / 5 = 16,00 zł)
Jeżeli nie istnieje możliwość wyliczenia średniej ceny produktu, przyznana zostanie najwyższa możliwa cena, natomiast reszta dodana zostanie do kosztów wysyłki, lub jako osobna pozycja (według wyboru klienta). - Otrzymałem wiadomość „[API] – Uwaga! Brak możliwości wystąpienia o automatyczny zwrot prowizji do allegro.” O co chodzi?
W przypadku łączenia tych samych produktów z różnych zestawów w jeden może dojść do sytuacji, w której ilość pozycji na zamówieniu jest mniejsza aniżeli ilość początkowa. W takim przypadku nie jest możliwe automatyczne wystąpienie o zwrot prowizji do allegro, ponieważ jedna pozycja na zamówieniu może odwoływać się tylko i wyłącznie do jednej aukcji.
Z racji na wyjątkowo niewielkie prawdopodobieństwo wystąpienie podanego scenariusza, a także jeszcze mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji, w której to klient poprosi o zwrot akurat tego zamówienia, zdecydowaliśmy się na dodanie informacji do uwag zamówienia.
Przykład:
Klient zamówił 2 zestawy, z czego zestaw nr 1. zawiera 2 sztuki produktu „a”, natomiast zestaw nr 2. zawiera 3 sztuki produktu „a”. Przed przepuszczeniem zamówienia przez system na zamówieniu znajdowały się 2 pozycje. Po wykonaniu operacji, na zamówieniu znajdzie się tylko jedna pozycja – 5 sztuk produktu „a”.