WSTĘP
Baselinker — to internetowa platforma do zarządzania sprzedażą online, która umożliwia integrację różnych sklepów internetowych oraz portali aukcyjnych takich jak Allegro, eBay czy Amazon.
Jak sami się chwalą: “Dzięki Baselinker możesz łatwo i skutecznie zarządzać swoją sprzedażą, kontrolować stany magazynowe, tworzyć oferty oraz monitorować sprzedaż i koszty.”
Na wstępie, chcemy uświadomić każdego czytelnika, że Baselinker posiada wiele rozwiązań, które na samych początkach na pewno będą “optymalne”.
Mimo to platforma ta jest w pewnym stopniu ograniczona i przy chęciach rozwoju lub zrobienia czegoś “więcej” zaczynają się problemy.
Zostawmy to jednak dzisiaj na boku.
SellPander przygotował serię rozwiązań dedykowanych specjalnie dla tej platformy, dzięki czemu pozwolimy sobie pominąć temat “problemów”.
Warto wspomnieć, że na naszej stronie można znaleźć dużo więcej rozwiązań, które na pewno wpasują się w Twoją sprzedaż na BaseLinkerze.
Nasze “TOP 4” to tylko propozycja dla osób, które chcą wiedzieć, od czego warto zacząć.
BL TOOLS
BL TOOLS — czyli zestaw wielu funkcji wspomagających Baselinkera. Jest to pierwszy na naszej liście i zarazem najbardziej niezbędny moduł dla wsparcia twojego biznesu.
A to za sprawą 12-stu rozszerzeń, dzięki którym Twoja praca na platformie Baselinker zostanie znacząco ułatwiona.
Oto rozszerzenia, które oferuje ten moduł:
Dodawanie produktu do zamówienia
-Usługa umożliwia dodanie do zamówienia produktu o wskazanym Id.
Usuwanie produktu z zamówienia
-Usługa umożliwia usunięcie produktu z zamówienia o podanym Id.
Kopiowanie zamówienia
-Usługa umożliwia skopiowanie zamówienia i ustawienie nowego statusu dla skopiowanego zamówienia.
Dodatkowo możliwe jest usunięcie produktu i dodanie innego produktu, o wybranym ID.
Sprawdzenie stanu magazynowego
-Usługa pozwala sprawdzić stany magazynowe produktów w zamówieniu.
Odejmowanie produktów z zamówienia ze stanu
-Usługa umożliwia aktualizowanie stanów magazynowych, poprzez zmniejszenie ilości produktów na magazynie o produkty z zamówienia.
Dodawanie stanów produktów z zamówienia na magazyn
-Usługa umożliwia aktualizowanie stanów magazynowych, poprzez zwiększenie ilości produktów na magazynie o produkty z zamówienia.
Ustawienie VAT dla produktów
-Funkcja umożliwia ustawienie stawki VAT podanej w adresie URL dla wszystkich produktów w zamówieniu.
Może być ona przydatna w przypadku wysyłki do innych krajów niż Polska, aby móc przypisać odpowiednią dla danego kraju stawkę wszystkim produktom (np. Niemcy – 19%).
Ustawienie cen produktów w zamówieniu zgodnie z cenami z magazynu
-Funkcja umożliwia ustawienie cen produktów w zamówieniu zgodnie z cenami z magazynu. Możliwe wartości to: SKU, EAN lub ID
Obniżka o zadany proc. wszystkich produktów z zamówienia
-Funkcja umożliwia obniżkę o zadany proc. wszystkich produktów z zamówienia.
Scalanie zamówień na podstawie numeru NIP
-Funkcja pobiera zamówienia z danego statusu. Następnie łączy je po numerze NIP, tworząc nowe zamówienia z wszystkimi produktami. Nowe zamówienie tworzone jest w statusie docelowym. Możliwe jest podanie pojedynczego numeru NIP, wtedy zostaną połączone tylko zamówienia z podanym numerem NIP.
Sprawdzanie kontrahenta w VIES
-Funkcja sprawdza kontrahenta w systemie VIES i w zależności od wyniku przenosi zamówienie do odpowiedniego statusu.
Dzielenie zamówienia na podstawie atrybutu
-Usługa umożliwia podział zamówienia na dwie części na podstawie podanego atrybutu.Istnieją również trzy możliwe sposoby podziału kosztu dostawy na obie faktury.
Pierwsza opcja dzieli cenę po równo na obu fakturach, druga opcja przypisuje 100% ceny dostawy do zamówienia z wyszukiwaną frazą, trzecia opcja przypisuje 100% ceny dostawy do zamówienia bez wyszukiwanej frazy.
Jak można zauważysz sam moduł BL TOOLS to narzędzie zawierające masę przydatnych rozwiązań. Szczegółowe informacje jak napisane wyżej usługi działają, będzie można znaleźć na naszym panelu SellPander.
Moduł BL TOOLs jest więc niejako rozwinięciem możliwości automatycznych akcji Baselinekra.
Warto wspomnieć, iż dostęp do tych wszystkich funkcji uzyskujesz w jednej cenie – płacąc tylko za moduł BL TOOLs.
GRATISY PROGOWE
Gratisy progowe niedawno dostały nową aktualizację, dzięki czemu od razu będziemy pisać o pełnym zastosowaniu tego modułu.
Zacznijmy jednak od tego, że gratisy progowe to narzędzie, oferujące możliwość automatycznego dodawania gratisów do zamówień powyżej określonej kwoty, na podstawie wcześniej zdefiniowanych zasad i reguł.
Aktualnie gratisy progowe udostępniają użytkownikowi aż 5 różnych konfiguracji.
Dzięki temu user może ustawić do 25 kwot i 25 różnych produktów gratisowych.
Wspomnimy tylko, że wcześniej była dostępna tylko jedną konfiguracją dająca zaledwie 5 kwot i 5 gratisowych produktów.
Teraz można tworzyć naprawdę spore ilości kombinacji z produktami gratisowymi dla Twojego klienta.
Dzięki temu modułowi możesz skupić się na jego zadowoleniu bez zbędnych pomyłek.
Związku, z czym główną cechą i przewagą konkurencyjną są:
trakcyjniejsze oferty
-brak zbędnych pomyłek
-duża możliwość oferowania różnych gratisów.
Moduł ten skierowany jest dla przedsiębiorcy, który ceni sobie swoich klientów i chce pokazać im, że są dla niego ważni.
Moduł ten pozwala zapomnieć o dodatkowej logistyce, a daje możliwość uatrakcyjnienia zakupów w Twoim sklepie.
INTEGRACJA MAGAZYNU — FAKTUROWNIA i wFirma
Jeśli miałeś już kiedyś doświadczenie z zaawansowanymi systemami ERP — to wiesz, że można zostawić na nich krocie pieniędzy.
Jeśli natomiast doświadczenia z takimi systemami nie miałeś, to już wiesz, że jest to drogie rozwiązanie.
W tym artykule jednak zaprezentujemy znacznie tańszą metodę na pomoc z Twoim problemem.
Zacznijmy od podstaw:
Fakturownia — to narzędzie do wystawiania faktur online, umożliwiające przedsiębiorcom i firmom tworzenie i wysyłanie faktur elektronicznych do swoich kontrahentów.
Fakturownia oferuje wiele funkcjonalności, takich jak generowanie różnego rodzaju faktur, katalogowanie produktów i usług, monitorowanie płatności, generowanie raportów oraz wiele innych.
Platforma ta jest bardzo popularna wśród małych i średnich firm oraz freelancerów.
Integracja magazynu, czyli moduł, pozwalający na połączenie ze sobą magazynu baselinker i jednego z magazynów zewnętrznych (Fakturownia, wFirma), dzięki czemu możliwe jest poprawne utrzymywanie i kontrolowanie stanów magazynowych.Moduł działa dla obu systemów w sposób analogiczny (Fakturownia, wFirma), my w artykule aby nie powtarzać kwestii opisujemy przypadek pierwszy 🙂
Przesyłanie stanów odbywa się cyklicznie co godzinę i nie wymaga dodatkowych działań poza pierwotną konfiguracją.
Zacznijmy od zastosowania tego rozwiązania.
Kontroluj ile fizycznych produktów faktycznie posiadasz i przesyła tę informację do Baselinkera w pełni automatycznie.
Zautomatyzuj procesy obsługi zamówień. Automatycznie zakańczaj oferty, kiedy faktycznie nie posiadasz produktów.
4 kroki — tylko tyle dzieli Cię od integracji tego modułu u siebie:
Konfiguracja kont
-Skonfiguruj swoje konta w systemach Baselinker i Fakturownia lub WFirma.
Połączenie kont
-W panelu SellPander podaj odpowiednie dane wymagane do połączenia ze sobą kont zewnętrznych systemów.
Włączenie integracji
-Jednorazowo włącz integrację w panelu SellPander. Później nie musisz już nic robić!
Kontroluj stany
-System automatycznie co godzinę zaktualizuje stany magazynowe w Baselinkerze na faktyczne stany posiadane w wFirmie lub Fakturowni.
Na pozór prosta i przyjemna aktualizacja, która potrafi zmienić i zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy z perspektywy miesiąca.
SELLPANDER PAY
SellPander Pay, czyli szybkie płatności z użyciem operatora przelewy24.pl
Moduł “SellPander Pay” oferuje Klientom dokonanie szybkich płatności, rozwiązuje tym samym brak możliwości szybkiego opłacenia zamówień w BaseLinker.
Wystarczy wysłać unikalny link do kupującego, który będzie mógł opłacić zamówienie jak w sklepie internetowym lub allegro – za pomocą strony Przelewy24.
Funkcja sprawdza się szczególnie podczas składania zamówień telefonicznych oraz przy upsellingu (czyli tzw. do-sprzedaży)
Jak to działa?
W momencie, kiedy klient zamawia towar telefonicznie lub dokonał zakupu i chce zamówić coś dodatkowo — Ty możesz wygenerować link, który może zostać automatycznie wysłany SMS lub MAIL. Jest to link z podstroną i kwotą, którą klient ma uregulować. W ten sposób dokonywanie wcześniej “skomplikowanych technicznie” sprzedaży może okazać się bardzo proste.
Co dokładnie otrzymujesz, korzystając z tego rozwiązania?
Szybkie płatności w panelu BaseLinker
-Od teraz będziesz pobierać opłaty za zamówienia telefoniczne oraz za przedmioty zamówione dodatkowo np. po złożeniu zamówienia w innym kanale za pomocą płatności, takich jak w sklepie internetowym czy Allegro.
Pełna automatyzacja
-Ustaw automatyczne akcje w BaseLinkerze i wysyłaj SMS automatycznie Wystarczy dodać jedną akcję automatyczną, a Klient otrzyma link do płatności w mailu lub SMS-ie, po zmianie statusu zamówienia lub przyciśnięciu zdarzenia własnego w panelu BaseLinkera. Po opłaceniu w BaseLinkerze automatycznie oznaczymy zamówienie jako opłacone.
Zwiększone możliwości cross-sellingu i up-selling
-Zwiększ sprzedaż proponując dodatkowe produkty Jeśli chcesz, możesz zwiększyć sprzedaż proponując Klientom dodatkowe produkty nie martwiąc się o to jak za nie zapłacą. Wszystko odbędzie łatwo, prosto i przyjemnie.
Dzięki oferowaniu unikalnych sposobów płatności możesz zapewnić klientom wygodę i ułatwić im dokonywanie transakcji.
PODSUMOWANIE
Rozwiązania przedstawione w dzisiejszym artykule, na pewno mogą przydać się jako uzupełnienie dla platformy BaseLinker.
Ich zastosowania są przygotowane, aby każdy znalazł coś dla siebie. Mimo to warto zaznajomić się z resztą naszych rozwiązań w zakładce moduły -> baselinker.
Na dzień dzisiejszy to wszystko.
Do usłyszenia za dwa tygodnie!
SellPander