W tym artykule wyjaśniamy w jaki sposób zintegrować dowolną hurtownię z BaseLinkerem
Hurtownie
Moduł Integracji hurtowni pozwala importować i aktualizować produkty z dowolnego pliku XML lub CSV udostępnionego przez Twojego dostawcę jako link. BaseLinker daje możliwość integracji tylko z hurtowniami, które znajdują się w systemie. Właśnie dlatego został stworzony w SellPander moduł, który pozwala w kilku krokach zintegrować hurtownię i pobierać produkty aktualizując ich stany magazynowe. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, którą należy wykonać, by móc zintegrować dane od dostawcy z panelem BaseLinker.
Pierwszym krokiem jest uruchomienie modułu w SellPander. W tym celu należy wejść do zakładki BaseLinker – “Integracje hurtowni”. Jeśli nie masz włączonej tej usługi, przejdź do “Ustawień” -> do zakładki “Opłaty” i włącz odpowiedni moduł.
Zanim rozpoczniesz proces integrowania hurtowni poproś dostawcę o plik CSV lub XML niezbędny do zintegrowania. Niektóre systemy działają w oparciu o jeden plik z wszystkimi danymi, a inne w oparciu o plik full zawierający wszystkie informacje o towarach oraz plik light który zawiera zazwyczaj tylko dane o stanach oraz cenach towarów w ofercie. Plik light zwyczajowo jest aktualizowany częściej poprzez platformę sklepową/hurtowni. Sellpander obsługuje obie te formy dostarczenia danych.
Integracja hurtowni
KROK 1 W panelu BaseLinkera tworzymy integrację z nową hurtownią.
“Integracje” -> “Dodaj integrację” -> wyszukaj integrację -> wpisujemy w pole słowo “inny sklep” -> i dodajemy nowy sklep
W nazwie wyświetlanej wpisujemy nazwę hurtowni. Nazwa hurtowni jest nazwą wyświetlaną w SellPander – jest ona widoczna tylko dla dla Ciebie i nie jest nigdzie wykorzystywana. W pliku wymiany danych wklejamy link, który znajduje się w SellPander, w zakładce “Integracje hurtowni”:
https://hurtownie.sellpander.pl/api/BaselinkerIntegration
Hasło komunikacji należy skopiować z BaseLinkera, aby następnie wpisać je w panelu SellPander.
Zanim zapiszesz konfigurację w BaseLinkerze należy przejść do konfigurowania integracji w SellPanderze.
UWAGA: jeżeli spróbujesz zapisać konfigurację w Baselinkerze przed dokończeniem jej w panelu SellPander otrzymasz błąd. Jest on spowodowany tym, że plik nie został jeszcze zmapowany i system nie jest w stanie udzielić prawidłowej odpowiedzi. Najpierw wykonaj konfigurację systemu w panelu SellPander, a dopiero wtedy spróbuj zapisać integrację w panelu Baselinker.
W SellPanderze w zakładce “Integracje hurtowni” należy dodać integrację za pomocą przycisku -> “Dodaj integrację”.
Należy wypełnić wszystkie pola, wybrać format pliku od hurtownika – XML lub CSV, wkleić hasło komunikacyjne oraz pliki.
Poniżej przykład uzupełniania
Hurtownia może udostępnić jeden plik lub dwa – lite i full.
- full – plik zawiera opisy i wszystkie szczegóły produktów
- lite – zawiera tylko stany i ceny
W SellPanderze plik full aktualizujemy raz na 24 godziny, natomiast plik lite aktualizowany jest co godzinę.
Mapowanie pliku
KROK 2 Po wypełnieniu pól i zapisaniu, w panelu SellPander pojawi się wgrany plik. Tutaj należy zająć się mapowaniem pliku. Pliki CSV i XML mapuje się w inny sposób.
Plik XML
Każdy dokument XML składa się z zagnieżdżonych elementów. Są one zapisywane jako znaczniki w postaci <znacznik></znacznik>. Plik składa się z jednego elementu głównego, w tym przykładzie jest to <offer>. Ponadto pliki zawiera elementy podrzędne (“dzieci”), każdy z elementów może mieć również swoją zawartość oraz atrybuty.
Dany element może być nadrzędny bądź też podrzędny. Jeżeli element jest nadrzędny, to oznacza, że posiada w sobie inne elementy. Przykładem z którym można się spotkać są np. opisy – mamy element „Opis”, który zawiera pod sobą elementy „Opis w języku polskim”, „Opis w języku angielskim etc.”
Jeżeli element jest podrzędny, oznacza to, że jest częścią pewnego bardziej ogólnego elementu. Przykładowo, możemy mieć element „produkt”, który jest nadrzędny, oraz element „stan”, który jest podrzędny i dotyczy tego konkretnego produktu.
Nadrzędność/Podrzędność elementów jest wykorzystywana podczas mapowania pliku XML. Jeżeli chcesz dostać się do „dzieci” danego elementu (czyli elementów podrzędnych), kliknij znak + znajdujący się z lewej strony mapowania pliku. Wykonanie tej akcji da Ci dostęp do kolejnego poziomu drzewa XML, czyli do elementów podrzędnych danej gałęzi.
W oknie konfiguracji pliku XML przedstawiony jest przykładowy element z podanego pliku. Należy podać pole z BaseLinkera odpowiadające danemu elementowi, bądź atrybutowi.
Kiedy chcemy zrobić mapowanie z polem podaj opcjonalną wartość atrybutu? Może zdarzyć się sytuacja, że mamy kilka elementów na tym samym poziomie o takiej samej nazwie (w opisywanym przypadku na zrzucie ekranu jest to “property”). Jeżeli tutaj chcielibyśmy zmapować SKU, to bez podania opcjonalnej wartości atrybutu nie jesteśmy w stanie. SKU znajduje się bowiem w elemencie “property” o atrybucie “name=’productCode’”. System nie wiedziałby więc który z elementów property ma wziąć. Należy więc wskazać, że jako SKU mapujemy element “property”, którego wartość atrybutu jest równa productCode.
Z lewej strony ekranu znajdziesz elementy, które pojawią się w BaseLinkerze, natomiast z prawej strony elementy widoczne w pliku XML.
Po rozwinięciu zawartości wyświetli się lista elementów (widoczna w BaseLinkerze) do zmapowania.
By otrzymać elementy znajdujące się wewnątrz wybranego wcześniej elementu, należy nacisnąć przycisk „+”. Przyciskiem „-” można cofnąć się do poprzedniego poziomu.
Aby otrzymać zawartość danego elementu, należy wybrać opcję „zawartość elementu” z listy obok. Aby otrzymać zawartość atrybutu danego elementu , np. element <Produkt> zawiera atrybut id=”14″, należy wybrać odpowiedni atrybut z listy “zawartość elementu”.
Po zmapowaniu zapisujemy zawartości. Następnie zapisujemy konfigurację w BaseLinkerze. Wynikiem integracji jest podpięta hurtownia jako sklep w BaseLinkerze. Od teraz możesz bezpośrednio wystawiać produkty. Posiadając nowy magazyn możesz również zaimportować towary do magazynu BaseLinker.
Plik CSV
W oknie konfiguracji pliku CSV przedstawione jest kilka pierwszych rzędów pliku, oraz nazwy poszczególnych kolumn. Dla każdej kolumny można wybrać odpowiadające jej pole produktu w Baselinkerze.
W przypadku, gdy wybranym polem będzie pole „– Pomiń –„ – kolumna nie będzie brana pod uwagę podczas mapowania. W przypadku, gdy pierwszy rząd w tabeli zawiera nazwy kolumn, należy zaznaczyć opcję „Pomiń pierwszy wiersz”.
Możesz tutaj zmapować:
- ID produktu
- nazwę produktu
- numer SKU produktu
- numer EAN produktu
- model
- stan magazynowy
- cenę brutto
- stawkę VAT
- wagę produktu
- opis produktu
- dodatkowy opis produktu
- nazwę producenta
- ID kategorii
- nazwę kategorii
- adresy do zdjęć produktów
- cechy produktu
- nazwy cech
- wartości cech
Po zmapowaniu zapisujemy zawartości. Następnie zapisujemy konfigurację w BaseLinkerze. Wynikiem integracji jest podpięta hurtownia jako sklep w BaseLinkerze. Od teraz możesz bezpośrednio wystawiać produkty. Posiadając nowy magazyn możesz również zaimportować towary do magazynu BaseLinker.
Import produktów
Import towarów jest opcjonalny, nie trzeba go wykonywać, gdyż w momencie dodania hurtowni stanowi osobny magazyn z produktami, opcja importu do magazynu własnego może przydać się np. kiedy chcemy edytować informacje o towarach znajdujących się w pliku XML, takie jak opisy, nazwy, parametry itp.
Instrukcję, w jaki sposób zaimportować towary znajdziesz:
https://baselinker.com/pl-PL/pomoc/wiedza/import-produktow-ze-sklepu-lub-z-hurtowni/
Powiązanie produktów
W celu powiązania istniejących produktów z zaimportowanymi do systemu BaseLinker przez naszą usług, należy powiązać produkty według instrukcję.
Instrukcję, w jaki sposób powiązać produkty znajdziesz:
https://baselinker.com/pl-PL/pomoc/wiedza/powiazania-magazynow/