W tym artykule omówimy, w jaki sposób korzystać z systemu SellPander WMS przy pomocy aplikacji mobilnej. Instrukcja konfiguracji narzędzia dostępna jest w tym artykule.
Aktualną wersję naszej aplikacji możesz pobrać ze sklepu Google Play, wpisując w wyszukiwarkę frazę „SellPander WMS”.
SellPander WMS
SellPander WMS to system służący optymalizacji i przyspieszeniu procesów kompletowania, pakowania i obsługiwania zamówień. Pozwala on na obsługiwanie kilku, kilkunastu, bądź nawet kilkudziesięciu zamówień jednocześnie, przy jednoczesnym podziale całego procesu na 2 fazy (zbieranie, pakowanie), z uwzględnieniem lokalizacji magazynowych, grupowania produktów, a także obsługi paczek/podpaczek. Przepływ danych w aplikacji wygląda w następujący sposób:
- Faza zbierania – osoba odpowiedzialna za kompletowanie produktów – „Zbieracz” – wybiera jeden ze statusów zdefiniowanych jako te „do zbierania”. Następnie system pobiera określoną ilość zamówień, grupuje produkty i wyświetla zbieraczowi. Zbieracz wyrusza na magazyn, gdzie kompletuje produkty, oznaczając je jako zebrane przy pomocy skanera kodów kreskowych. Następnie wraca on, zostawia koszyk z produktami pakowaczowi, ponownie wybiera status i powtarza proces.
- Faza pakowania – osoba odpowiedzialna za pakowanie – „Pakowacz” – wybiera swoje stanowisko, zostaje jej przydzielony jeden z koszyków zebranych w poprzedniej fazie. Następnie skanuje ona dowolny produkt. System informuje pakowacza, do którego pudełka powinien on odłożyć zeskanowany produkt. Pakowacz powtarza proces, jeżeli zeskanuje on wszystkie produkty z któregokolwiek zamówienia, system poinformuje go o tym, następnie wyświetli podsumowanie i pozwoli określić ilość paczek/podpaczek.
Poniżej prezentujemy działanie aplikacji w omówionych fazach, oraz opcję zmiany lokalizacji produktu.
Logowanie do aplikacji
Na swoim urządzeniu mobilnym, włącz aplikację SellPander WMS. Zostanie Ci wyświetlony ekran logowania:
Podaj swoje dane dostępowe (takie same jak do panelu SellPander), następnie kliknij przycisk „Zaloguj”. Jeżeli wpisane dane były poprawne, zostaniesz przeniesiony do głównego panelu aplikacji, gdzie możesz wybrać jedno z 3-ch działań.
Faza I – Zbieranie
Aby rozpocząć fazę zbierania, w menu głównym aplikacji wybierz przycisk „Rozpocznij zbieranie”. Następnie, system załaduje listę statusów, z których można zbierać zamówienia (ustawiane w panelu SellPander jako statusy „Kurierzy”):
Po wybraniu statusu z którego mają zostać pobrane zamówienia do zebrania, wybierz status „Koszyk”, do którego zostaną przeniesione zamówienia po zebraniu. W świecie 'rzeczywistym’ polecamy oznaczyć koszyki podobnie do nazw statusów, aby w późniejszej fazie (pakowania) łatwo można było je zidentyfikować. Wybrany koszyk powinien odpowiadać temu, który w rzeczywistości fizycznie bierze zbieracz.
Po wybraniu odpowiedniego koszyka, system pobierze określoną ilość zamówień, pogrupuje produkty, a następnie wyświetli ich listę.
Możliwe jest rozpoczęcie zbierania. Po zeskanowaniu wszystkich produktów o danym kodzie EAN, zostaną one oznaczone na zielono:
Jeżeli zeskanowany zostanie kolejny, nadmiarowy produkt o danym kodzie EAN, system wyświetli następujący komunikat:
W przypadku zeskanowania produktu, który nie znajduje się na liście, system również wyświetli komunikat błędu:
W celu przyspieszenia zbierania, w przypadku dużej ilości produktów, możliwe jest oznaczenie, ile produktów chcemy na raz zeskanować. Służą do tego przycisku '+’ i ’-’ znajdujące się pod listą. Jeżeli ilość skanowanych na raz, będzie ustawiona na 5, przy jednym zeskanowaniu system ustawi ilość zebranych produktów na 5.
Po zebraniu wszystkich produktów, system wyświetli odpowiedni komunikat. Zbieracz powinien odłożyć zebrany koszyk celem pakowania, a następnie powtórzyć proces.
Faza II – Pakowanie
Aby rozpocząć fazę zbierania, w menu głównym aplikacji wybierz przycisk „Rozpocznij pakowanie”. Następnie, system załaduje listę stanowisk. Należy wybrać swoje stanowisko (w fazie testów stanowiska ustawione są na stałe), a następnie przejść dalej.
Po wybraniu danego stanowiska, system poinstruuje pakowacza który z koszyków powinien on wziąć:
Jeżeli żaden ze statusów typu „Koszyk” nie będzie miał produktów do spakowania, system wyświetli odpowiedni komunikat:
Jeżeli uda się przydzielić koszyk, pakowaczowi zostanie wyświetlona lista produktów do spakowania.
Po zeskanowaniu dowolnego produktu z koszyka, wyświetlona zostanie informacja, do którego pudełka pakowacz powinien odłożyć produkt:
Pakowacz kontynuuje proces, ilość pudełek przygotowanych pod produkty winna być równa ilości równocześnie pakowanych zamówień.
Po zeskanowaniu wszystkich produktów z danego zamówienia, system wyświetli kartę podsumowania:
Następnie pozwoli on na określenie liczby podpaczek, w które zostały zapakowane produkty:
Po spakowaniu wszystkich zamówień, system wyświetli stosowny komunikat. Pakowacz może następnie wybrać kolejny koszyk przyniesiony przez zbieracza.
Zmiana lokalizacji produktu
Aby zmienić lokalizację produktu, w menu głównym należy wybrać przycisk „Zmień lokalizację”. Następnie należy zeskanować produkt, którego lokalizację chcemy zmienić:
W kolejnym kroku należy wpisać lokalizację produktu:
Jeżeli produkt nie znajdował się jeszcze w systemie, zostanie wyświetlony stosowny komunikat:
FIG 20
W przeciwnym wypadku, zostanie wyświetlony komunikat z informacją o aktualizacji lokalizacji: