W tym artykule wyjaśnimy jak skorzystać z funkcji BL Translate. Funkcja ta działa tylko i wyłącznie pod nowy magazyn BaseLinkera.
BL Translate
Dzięki BL Translate masz możliwość przetłumaczenia opisów produktów na wybrane przez siebie języki. W celu skorzystania z funkcji “BL Translate” uruchom moduł w panelu SellPander w zakładce “Ustawienia” -> “Opłaty” i uruchom moduł.
W panelu BaseLinkera w ustawieniach znajduje się “Katalog”, w którym masz możliwość wyboru języka opisu. Po zalogowaniu do BaseLinkera wejdź w “Ustawienia”-> “Katalogi”.
Z tego poziomu masz możliwość edytowania katalogu wybierając ikonę ołówka w prawym rogu.
W ustawieniach katalogu masz możliwość wyboru języka.
Wybrane przez Ciebie języki w tym katalogu automatycznie pojawią się w panelu SellPander w zakładce “BaseLinker” -> “BL Translate” po wyborze odpowiedniego katalogu.
W panelu SellPander masz możliwość przetłumaczenia konkretnego produktu lub produktów z całej kategorii.
Jeśli wybrałeś tłumaczenie jednego produktu, to w oknie poniżej podaj ID produktu i wybierz przycisk “Wykonaj lokalnie”. Natomiast jeśli wybrałeś “Tłumaczenie produktów z zadanej kategorii” to w polu na dole ekranu powinieneś wybrać odpowiednią kategorię.
Można przetłumaczyć produkt/kategorię z poziomu panelu, poprzez funkcję „Wykonaj lokalnie”, bądź też wykorzystać do tego adres URL (z opcją ustawienia go w automatycznej akcji). Po ustawieniu automatycznej akcji w BaseLinkerze system przetłumaczy wybrany produkt na ustalone wcześniej języki obce. Adres URL potrzebny do wykonania automatycznej akcji znajdziesz w panelu SellPander w zakładce “BaseLinker”-> “BL Translate”.
Automatyczne tłumaczenie po edycji/dodaniu produktu
W celu wywołania automatycznej akcji i przetłumaczenia produktów na wybrane języki zaloguj się do BaseLinkera. W zakładce “Automatyczne akcje” podczas tworzenia automatycznej akcji w zdarzeniu wybierz “Edytowano produkt” lub “Dodano produkt” w wykonywanych akcjach wybierz “Wywołaj URL”. W adresie URL skopiowanym z panelu SellPander w miejsce [blProductId] należy wstawić odpowiedni tag [product_id]
Jeżeli wpłynie nowe zamówienie, to zostaną zdjęte stany magazynowe i BaseLinker liczy to jako edycję np. 5 produktów. Bardzo istotne jest, by podczas ustalania automatycznej akcji dodać warunek, że zrobił to pracownik. Dzięki temu system będzie wiedział kto edytował produkt, że zrobił to pracownik, a nie BaseLinker. W przeciwnym wypadku dla każdego zamówienia pojawi się kilka wywołań, dla każdego produktu, z tłumaczeniem już przetłumaczonego opisu.