W tym artykule pokazujemy, w jaki sposób skonfigurować zestaw dynamiczny zawierający wiele parametrów.
Nie wiesz czym są zestawy dynamiczne lub parametry? Sprawdź najpierw te artykuły:
Założenia konfiguracji
W tym poradniku dodamy do systemu SellPander nowy zestaw dynamiczny, który w swoim składzie będzie zawierał jeden produkt zależny od wielu parametrów.
Załóżmy, że mamy aukcję internetową, na której sprzedawane są soczewki. Produkt, jakim jest soczewka, jest produktem złożonym, i wymaga idealnego dopasowania do klienta. Do pojedynczej soczewki, klient może dobrać:
- Oś soczewki
- Wielkość cylindra
- Moc soczewki
Nasz zestaw będzie się składał z jednego produktu – soczewki – zawierającego trzy parametry do wyboru.
Tworzenie zestawu
Konfiguracje zaczniemy od dodania omawianych parametrów. Ze względu na dużą ilość możliwych kombinacji, nasze parametry przygotujemy w postaci pliku CSV, a następnie skorzystamy z funkcji importu.
Nie wiesz w jaki sposób importować parametry? Kliknij tutaj
Prace rozpoczynamy od utworzenia pliku CSV. W tym celu posłużę się arkuszem kalkulacyjnym programu Microsoft Excel.
Po utworzeniu arkusza kalkulacyjnego wybieramy opcje „Plik > Eksportuj > Zmień typ pliku > Zapisz jako inny typ pliku”. W otwartym oknie, w polu wyboru „zapisz jako” wybieramy typ pliku „CSV UTF-8 (Comma delimited)” i klikamy przycisk „zapisz”.
Następnie logujemy się do panelu SellPander i wybieramy zakładkę „Import > Importuj parametry”.
Klikamy przycisk „Wybierz plik” i wskazujemy ścieżkę do zapisanego dokutemu. Jeżeli korzystałeś z innego narzędzia do utworzenia pliku CSV lub jeżeli wybrałeś inne opcje oddzielania wierszy i kolumn, zaznacz poprawne wartości w listach wyboru.
Następnie klikamy przycisk „Importuj”. Na ekranie możemy zobaczyć tabelę prezentującą wgrywane dane.
Po potwierdzeniu poprawności importowanych informacji klikamy przycisk „Zapisz”. Dodane parametry, wraz z ich wartościami możemy zobaczyć w zakładce „Parametry”.
W kolejnym kroku, tworzymy zestaw dynamiczny. Przechodzimy do zakładki „Zestawy” i uzupełniamy wymagane pola następującymi informacjami:
- Nazwa: Soczewki (3 parametry)
- Prefix/SKU: ZEST-SOCZEWKI
Należy pamiętać, że pole „Prefix/SKU” musi odpowiadać polu „SKU” produktu w zamówieniach pochodzących z systemu Baselinker. Po wpisaniu danych klikamy przycisk „Dodaj zestaw”. Zostajemy przekierowani do formularza edycji zestawu. Odznaczamy pole „Zestaw statyczny (stały)?”. Aby dodać więcej niż jeden parametr, korzystamy z przycisku „Dodaj kolejny”, który znajduje się w dolnej części formularza.
Uzupełniamy formularz, dodając zakładane parametry i wybierając pasujące wartości. W przypadku konfiguracji zestawu kolejność parametrów nie ma znaczenia (inaczej niż w przypadku konfiguracji produktów). Po zakończeniu konfiguracji klikamy przycisk „Zapisz”, aby zatwierdzić wprowadzone informacje.
Po zapisaniu konfiguracji, nowo dodany zestaw możemy zobaczyć w zakładce „Zestawy”
Dodawanie produktów
W kolejnym kroku dodamy do naszego zestawu produkt fizyczny. Znajdując się nadal w zakładce „Zestawy”, przy nowo dodanej pozycji klikamy przycisk „Edytuj produkty”.
Następnie w sekcji „Dodaj produkt” uzupełniamy dane w następujący sposób:
- Nazwa: Soczewka (produkt fizyczny)
- Prefix/SKU: PROD-SOCZEWKA
Zostajemy przekierowani do formularza edycji produktu. Uzupełniamy ilość produktów w zamówieniu i upewniamy się, że pole „Produkt statyczny (stały)?” jest odznaczone. Następnie dodajemy parametry. Uwaga: Należy pamiętać, że w przypadku produktów kolejność parametrów ma znaczenie, i wpływa na to, jak finalnie będzie wyglądał identyfikator. Przykładowo, zamieniając ze sobą kolejnością parametrów „oś soczewki” i „moc soczewki” otrzymamy identyfikator PROD-SOCZEWKA-100-M01 zamiast PROD-SOCZEWKA-M01-100.
W naszym przypadku przyjmujemy, że jako pierwszy parametr zastosujemy cylinder soczewki, następnie oś, a na koniec moc. Uzupełniamy formularz i klikamy przycisk „Zapisz”
Nowo dodany produkt możemy zobaczyć w tabeli produktów zestawu „soczewki (3 parametry)”
Weryfikacja
W tej sekcji zajmiemy się sprawdzeniem poprawności konfiguracji przy pomocy systemu Baselinker.
Na początek przyjrzyjmy się produktom znajdującym się w magazynie. Dla uproszczenia na zrzucie ekranu pokazanych zostało tylko kilka możliwości konfiguracji.
Uwaga: w przypadku produktów z wieloma parametrami, ilość dostępnych kombinacji może okazać się bardzo duża. Jeżeli nie posiadasz utworzonych produktów fizycznych, możesz skorzystać z generatora wariantów
W moim przypadku korzystam z opcji łączenia „Połącz na podstawie SKU”. Jeżeli korzystasz z innej opcji, nie zapomnij uzupełnić identyfikatorów w polach dodatkowych. (Więcej informacji na ten temat znajduje się w artykule pt. „W jaki sposób łączymy produkty„).
W celu przeprowadzenia testów tworzymy 2 zamówienia, każde zawierające jeden zestaw soczewek.
Przechodzimy teraz do zakładki „Weryfikacja” w panelu SellPander. Możemy w nim zobaczyć omawiane zamówienia testowe:
Dla potrzeb testów załóżmy, że dla zamówienia nr. 1 klient wybrał soczewkę o parametrach:
- Cylinder: -1,25
- Oś: 100
- Moc: -9,5
Natomiast dla zamówienia nr. 2 klient zdecydował się na:
- Cylinder: -1,25
- Oś: 105
- Moc: -10
W zamówieniu pierwszym zaznaczamy odpowiednią opcję i klikamy przycisk „Zatwierdź”.
W panelu Baselinker możemy zobaczyć efekty naszych działań:
Procedurę powtarzamy dla drugiego zamówienia, tym razem wybierając cylinder -1,25, oś 105 i moc -10. Po kliknięciu przycisku „Zatwierdź” ponownie sprawdzamy panel Baselinker.