fbpx
Dodawanie nowego parametru

W tym artykule wyjaśniamy, czym są parametry, wartości i short’y w systemie SellPander, jak je dodawać, oraz jak skutecznie nimi zarządzać.

Czym są parametry?

Parametry w systemie SellPander to dane opisujące konkretny produkt lub zestaw produktów. Jeden parametr odpowiada jednej cesze danego produktu (lub zestawu), np. kolorowi, wzorowi, rodzajowi zakończenia itp.

Wartości to możliwe do wyboru opcje danego parametru. Przykładowo parametr “Kolor” może posiadać wartości “Biały”, “Czarny”, “Czerwony” i “Zielony”, natomiast inny parametr, “Rodzaj mocowania”, może posiadać wartości “Do sufitu” i “Do ściany”.

Każda z wartości musi dodatkowo posiadać określony Short. Jest to dowolny, 3-znakowy identyfikator wartości, który musi być unikalny w obrębie jednego parametru.

Poniżej przedstawiamy przykładowy rozkład parametrów i ich wartości, wraz z przypisanymi short’ami.

ParametrWartośćShort
KolorBiałyBIA
KolorCzarnyCZA
KolorCzerwonyCZE
KolorNiebieskiNIE
KolorZielonyZIE
Sposób mocowaniaDo sufituMSF
Sposób mocowaniaDo ścianyMSC
Tabela 1 – Parametry, wartości i shorty

W jednej z aktualizacji wprowadziliśmy typy parametrów. Typy te zmieniają sposób, w jaki parametry wyświetlane są podczas obsługi zamówienia z wykorzystaniem integracji SMS (więcej na temat tej funkcjonalności możesz przeczytać tutaj).

Dostępne są trzy typy parametrów:

  • Lista
  • Kolor
  • Zdjęcie

Parametry o typie “lista” wyświetlane są w postaci listy wyboru. Parametry o typie “kolor” wyświetlane są w formie kafelków z odpowiednim kolorem. Podczas dodawania takiego parametru należy w polu “Odwołanie/Link” podać identyfikator koloru w formacie szesnastkowym (HEX)

  • SellPander
Fig.1 – Dodawanie parametru o type “kolor”

Parametry o typie zdjęcie wyświetlane są w formie kafelków zawierających podany obraz. Aby z nich skorzystać, należy podać bezpośredni link prowadzący do obrazu zapisanego w pliku .jpg. W przypadku braku grafiki pod podanym linkiem, system w kafelku zamiast zdjęcia wyświetli nazwę parametru.

  • SellPander
Fig. 2 – Dodawanie parametru o typie “zdjęcie”

Dodawanie parametrów do panelu

W celu dodania nowego parametru do systemu SellPander, zaloguj się na swoje konto w panelu, a następnie z menu nawiagacji wybierz opcję „Parametry”.

  • SellPander
Fig. 3 – Zakładka “Parametry”

Następnie w polu “Nazwa” podaj nazwę parametru, który chcesz dodać, i kliknij przycisk “Dodaj Parametr”.

  • SellPander
Fig. 4 – Dodawanie nowego parametru

Po kliknięciu przycisku zostaniesz automatycznie przekierowany do formularza dodawania wartości.

  • SellPander
Fig. 5 – Formularz dodawania wartości

Aby dodać nową wartość dla podanego parametru, uzupełnij pola “Wartość” oraz “Short”. Następnie kliknij przycisk “Zapisz”. Jeżeli chcesz dodać kolejną wartość, kliknij przycisk “Dodaj kolejny”,

  • SellPander
Fig. 6 – Dodawanie nowej wartości

Po kliknięciu przycisku “Zapisz”, zostaniesz przekierowany do tabeli parametru, dla którego wartości dodawałeś jako ostatnie.

  • SellPander
Fig. 7 – Tabela wartości parametru

Edytowanie parametrów

Poniżej prezentujemy w jaki sposób zarządzać parametrami i ich wartościami.

Dodawanie nowej wartości

Aby dodać nową wartość, przejdź do tabeli “Parametry” i kliknij przycisk “Dodaj wartość” przy wybranej pozycji.

  • SellPander
Fig. 8 – Dodawanie nowej wartości z poziomu tabeli “Parametry”

Zostaniesz automatycznie przekierowany do formularza dodawania wartości, omawianego w poprzedniej części tego artykułu.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-29-1024x310.png
  • SellPander
Fig. 9 – Formularz dodawania wartości

Usuwanie wartości

Aby usunąć wartość, przejdź do tabeli “Parametry” i kliknij przycisk “Konfiguruj” przy wybranej pozycji.

  • SellPander
Fig. 10 – Konfiguracja wartości z poziomu tabeli “Parametry”

Zostaniesz przekierowany do tabeli wartości wybranego parametru. Aby usunąć daną wartość, kliknij przycisk “X” znajdujący się w odpowiednim wierszu.

  • SellPander
Fig. 11 – Usuwanie wartości

Usuwanie parametru

Aby usunąć wybrany parametr, przejdź do tabeli “Parametry” i kliknij przycisk “X” przy wybranej pozycji. Wraz z usunięciem parametru, skasowane zostaną również wszystkie przypisane do niego wartości.

  • SellPander
Fig. 12 – Usuwanie parametru

Dodawanie parametrów – scenariusze

W tej sekcji omawiamy 2 scenariusze dodawania parametrów do systemu. Oba rozwiązania są poprawne, ich wykorzystanie zależy czysto od personalnych preferencji.

Scenariusz 1 – parametry globalne

Scenariusz pierwszy zakłada utworzenie kilku parametrów, z przypisaną dużą ilością wartości. Następnie podczas konfiguracji produktów wybieramy tylko te wartości, które odnoszą się do danego produktu. Przykład:

Tworzymy parametr “Kolor”. Przypisujemy do niego 10 wartości:

  • Biały
  • Czarny
  • Czerwony
  • Zielony
  • Niebieski
  • Żółty
  • Fioletowy
  • Różowy
  • Szary
  • Pomarańczowy

Następnie dodajemy dwa produkty – produkt “koszula”, który występuje w 2 wariantach (biały, czarny) oraz produkt “krawat”, posiadający 3 wersje kolorystyczne (czerwony, zielony, niebieski).

Dla obu produktów przypisujemy parametr kolor, ale określamy, że produkt “koszula” posiada inne wartości niż produkt “krawat”.

Takie rozwiązanie ułatwia zarządzanie parametrami, ze względu na ich stosunkowo niewielką ilość, ale dokłada pracy przy konfiguracji produktów.

Scenariusz 2 – parametry przypisane do produktów

Scenariusz drugi nieco różni się od poprzedniego. Zakłada on stworzenie większej liczby parametrów, które są za to przypisane do mniejszych grup produktów lub stricte – do pojedynczych pozycji. Przykład:

Zamiast tworzyć parametr “kolor”, tak jak to uczyniliśmy w przykładzie pierwszym, tworzymy dwa parametry – “kolor koszuli” i “kolor krawatu”. Do parametru “kolor koszuli” dodajemy wartości “biały” i “czarny”, natomiast do parametru “kolor krawatu” – “czerwony”, “zielony” i “niebieski”.

Podczas tworzenia produktów “koszula” i “krawat” po prostu przypiszemy im odpowiadające parametry, zamiast wybierać wartości pasujące dla tych konkretnych przypadków.

To rozwiązanie ułatwia tworzenie produktów, ale może utrudnić zarządzanie parametrami, ze względu na ich ilość, zwłaszcza jeżeli parametry przypisywane są bezpośrednio do produktów, aniżeli do mniejszych grup.

Powiązane artykuły