fbpx
W jaki sposób dodać konto e-mail do panelu SellPander?

W tym artykule wyjaśnimy w jaki sposób oraz w jakim celu należy dodać konto e-mail do panelu SellPander.

Dodawanie konta e-mail

 Jeżeli chcesz korzystać z systemu CRM do obsługi wiadomości mailowych, konieczne będzie podłączenie konta e-mail. Natomiast jeśli chcesz wykorzystać system CRM np. tylko do obsługi dyskusji i wiadomości Allegro, krok ten jest opcjonalny i możesz go pominąć.

Nowe konto e-mail dodajemy w SellPander w zakładce “CRM” -> “Konta e-mail”

  • SellPander
Fig. 1 Zakładka konta e-mail w CRM

Następnie wybierz przycisk “Dodaj konto e-mail”. 

  • SellPander
Fig. 2 Dodawanie konta e-mail
  • SellPander
Fig. 3 Formularz rejestracji konta mailowego

Nazwa konta, to wyświetlana nazwa konta, która będzie widoczna tylko dla użytkownika konta, np. mail kontakt lub kontakt.

  • SellPander
Fig. 4 Formularz rejestracji konta mailowego

Następnie uzupełniamy serwer poczty przychodzącej zaczynając od protokołu. W tym polu zaznacz IMAP. Ten protokół tworzy lustrzaną kopię skrzynki mailowej ze strony do skrzynki w danym programie. Adres serwera pobierzesz z miejsca, w którym masz skrzynkę pocztową. W przypadku problemów ze znalezieniem odpowiednich wartości, skontaktuj się ze swoim hostingodawcą.

Kolejnym krokiem jest wybór rodzaju połączenia.

Dostępne opcje to:

  • SSL – szyfrowane
  • TLS – alternatywne szyfrowanie do SSL
  • NONE – bez szyfrowania

Dane portu IMAP możesz uzyskać od operatora lub wpisać w wyszukiwarkę nazwę twojej poczty oraz rodzaj połączenia np. cyberfolks port IMAP.

  • SellPander
Fig. 5 – Formularz rejestracji konta mailowego

W tym miejscu należy również zaznaczyć przycisk “Wymaga autoryzacji”. Wszystkie konta będą wymagać autoryzacji – rzadko zdarza się, że skrzynki pocztowe używają otwartej autoryzacji, nie używają autoryzacji, czyli działają bez loginu i hasła. 

Następnie uzupełnij pola login i hasło wpisując dane ze swojej skrzynki pocztowej na serwerze.

  • SellPander
Fig. 6 Wypełniony formularz rejestracji konta mailowego

Po podłączeniu konta masz możliwość filtrowania wiadomości. Możesz w łatwy sposób zaznaczyć, które wiadomości mają do Ciebie docierać. 

Po wypełnieniu wszystkich okien należy kliknąć przycisk  “Zarejestruj”.

  • SellPander
Fig. 7 Poprawnie wypełniony formularz rejestracji konta mailowego

Po poprawnym podłączeniu konta mailowego w panelu pojawi się komunikat “Sukces”. Natomiast jeśli podczas rejestracji konta mailowego pojawi się błąd, to automatycznie otrzymasz dokładną  informację jakie kroki należy wykonać, by prawidłowo dokończyć rejestrację (np. nie udało się zalogować, nie udało się połączyć z serwerem poczty przychodzącej etc)

Filtrowanie wiadomości

Po podłączeniu konta wchodząc w filtrowanie wiadomości -> “Filtr wiadomości” masz możliwość filtrowania wiadomości.

  • SellPander
Fig. 8 Okno umożliwiające filtrowanie wiadomości
  • SellPander
Fig. 9 Ustawienia filtrów

Po otwarciu okna masz możliwość ustawienia filtrów wiadomości przychodzących. Dostępne są dwa rodzaje filtrów, które się wykluczają – nie można stosować ich jednocześnie. Filtrowanie daje możliwość pobierania wiadomości tylko od konkretnych osób lub możliwość zaznaczenia od kogo te wiadomości nie mają być pobierane. 

Analogiczny zestaw filtrów dostępny jest również dla tytułów maili. Możliwe jest więc wskazanie wiadomości o zadanym tytule, które mają być pobierane, bądź też wykluczenie pewnych tytułów (np. nowa wpłata od kupującego).

Ponadto w tej zakładce znajdziesz również “Foldery pocztowe”. W tym miejscu możesz wybrać maksymalnie 3 foldery pocztowe, z których będą pobierane wiadomości. Foldery możesz utworzyć w skrzynce pocztowej i następnie połączyć je w panelu SellPander.

  • SellPander
Fig. 10 Okno zawierające foldery pocztowe

Po zalogowaniu na serwer poczty należy utworzyć folder. Po zapisaniu zmian i po odświeżeniu w SellPander w zakładce “Foldery pocztowe” znajdziesz dodany na serwerze folder.

  • SellPander
Fig. 11 Poprawnie dodany folder pocztowy widoczny w SellPander

Dodawanie konta G-mail do SellPander CRM

Jako pierwszy krok na koncie G-mail wybieramy “Ustawienia” -> “Zarządzaj kontem google” -> “Bezpieczeństwo”. Następnie należy włączyć uwierzytelnianie dwuetapowe. 

  • SellPander
Fig. 1 Okno wyświetlane po zalogowaniu do poczty G-mail
  • SellPander
Fig. 2 Zakładki widoczne z lewej strony ekranu
  • SellPander
Fig. 3 Zakładka bezpieczeństwo – uwierzytelnianie dwuetapowe

Dwuetapowa weryfikacja pozwoli zabezpieczyć konto G-mail. Po kliknięciu przycisku “Rozpocznij” zostaniesz przekierowany do logowania.

  • SellPander
Fig. 4 Weryfikacja dwuetapowa w oknie poczty G-mail

Zaloguj się do poczty G-mail i postępuj zgodnie z instrukcjami.

  • SellPander
Fig. 5 Weryfikacja dwuetapowa w oknie poczty G-mail
  • SellPander
Fig. 6 Weryfikacja dwuetapowa w oknie poczty G-mail
  • SellPander
Fig. 7 Weryfikacja dwuetapowa w oknie poczty G-mail
  • SellPander
Fig. 8 Weryfikacja dwuetapowa w oknie poczty G-mail
  • SellPander
Fig. 9 Weryfikacja dwuetapowa w oknie poczty G-mail

Po wykonaniu dwuetapowej weryfikacji należy utworzyć hasło do aplikacji. Wejdź do zakładki “Bezpieczeństwo”-> “Hasła do aplikacji” -> “Zaloguj”

  • SellPander
Fig. 10 Zakładka z hasłami do aplikacji
  • SellPander
Fig. 11 Okno w poczcie G-mail

Następnie w hasłach do aplikacji wybierz opcję  “Poczta” oraz “Komputer system Windows” ->”Wygeneruj”

  • SellPander
Fig. 12 Wybór urządzenia w zakładce “hasła”
  • SellPander
Fig. 13 Wygenerowane hasło do aplikacji

Tworzy się hasło, które należy skopiować i umieścić w formularzu rejestracji konta mailowego (patrz fig. 7).

Spis treści