W tym artykule wyjaśnimy w jaki sposób oraz w jakim celu należy dodać konto e-mail do panelu SellPander.
Dodawanie konta e-mail
Jeżeli chcesz korzystać z systemu CRM do obsługi wiadomości mailowych, konieczne będzie podłączenie konta e-mail. Natomiast jeśli chcesz wykorzystać system CRM np. tylko do obsługi dyskusji i wiadomości Allegro, krok ten jest opcjonalny i możesz go pominąć.
Nowe konto e-mail dodajemy w SellPander w zakładce “Integracje” -> “E-mail”
Następnie wybierz przycisk “Dodaj konto e-mail”.
Nazwa konta, to wyświetlana nazwa konta, która będzie widoczna tylko dla użytkownika konta, np. mail kontakt lub kontakt.
Następnie uzupełniamy serwer poczty przychodzącej zaczynając od protokołu. W tym polu zaznacz IMAP. Ten protokół tworzy lustrzaną kopię skrzynki mailowej ze strony do skrzynki w danym programie. Adres serwera pobierzesz z miejsca, w którym masz skrzynkę pocztową. W przypadku problemów ze znalezieniem odpowiednich wartości, skontaktuj się ze swoim hostingodawcą.
Kolejnym krokiem jest wybór rodzaju połączenia.
Dostępne opcje to:
- SSL – szyfrowane
- TLS – alternatywne szyfrowanie do SSL
- NONE – bez szyfrowania
Dane portu IMAP możesz uzyskać od operatora lub wpisać w wyszukiwarkę nazwę twojej poczty oraz rodzaj połączenia np. cyberfolks port IMAP.
W tym miejscu należy również zaznaczyć przycisk “Wymaga autoryzacji”. Wszystkie konta będą wymagać autoryzacji – rzadko zdarza się, że skrzynki pocztowe używają otwartej autoryzacji, nie używają autoryzacji, czyli działają bez loginu i hasła.
Następnie uzupełnij pola login i hasło wpisując dane ze swojej skrzynki pocztowej na serwerze.
Po podłączeniu konta masz możliwość filtrowania wiadomości. Możesz w łatwy sposób zaznaczyć, które wiadomości mają do Ciebie docierać.
Po wypełnieniu wszystkich okien należy kliknąć przycisk “Zarejestruj”.
Po poprawnym podłączeniu konta mailowego w panelu pojawi się komunikat “Sukces”. Natomiast jeśli podczas rejestracji konta mailowego pojawi się błąd, to automatycznie otrzymasz dokładną informację jakie kroki należy wykonać, by prawidłowo dokończyć rejestrację (np. nie udało się zalogować, nie udało się połączyć z serwerem poczty przychodzącej etc).
Filtrowanie wiadomości
Po podłączeniu konta wchodząc w filtrowanie wiadomości -> “Filtr wiadomości” masz możliwość filtrowania wiadomości.
Po otwarciu okna masz możliwość ustawienia filtrów wiadomości przychodzących. Dostępne są dwa rodzaje filtrów, które się wykluczają – nie można stosować ich jednocześnie. Filtrowanie daje możliwość pobierania wiadomości tylko od konkretnych osób lub możliwość zaznaczenia od kogo te wiadomości nie mają być pobierane.
Analogiczny zestaw filtrów dostępny jest również dla tytułów maili. Możliwe jest więc wskazanie wiadomości o zadanym tytule, które mają być pobierane, bądź też wykluczenie pewnych tytułów (np. nowa wpłata od kupującego).
Ponadto w tej zakładce znajdziesz również “Foldery pocztowe”. W tym miejscu możesz wybrać maksymalnie 3 foldery pocztowe, z których będą pobierane wiadomości. Foldery możesz utworzyć w skrzynce pocztowej i następnie połączyć je w panelu SellPander.
Po zalogowaniu na serwer poczty należy utworzyć folder. Po zapisaniu zmian i po odświeżeniu w SellPander w zakładce “Foldery pocztowe” znajdziesz dodany na serwerze folder.
Dodawanie konta G-mail do SellPander CRM
Jako pierwszy krok na koncie G-mail wybieramy “Ustawienia” -> “Zarządzaj kontem google” -> “Bezpieczeństwo”. Następnie należy włączyć uwierzytelnianie dwuetapowe.
Dwuetapowa weryfikacja pozwoli zabezpieczyć konto G-mail. Po kliknięciu przycisku “Rozpocznij” zostaniesz przekierowany do logowania.
Zaloguj się do poczty G-mail i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Po wykonaniu dwuetapowej weryfikacji należy utworzyć hasło do aplikacji. Wejdź do zakładki “Bezpieczeństwo”-> “Hasła do aplikacji” -> “Zaloguj”.
Następnie w hasłach do aplikacji wybierz opcję “Poczta” oraz “Komputer system Windows” ->”Wygeneruj” .
Tworzy się hasło, które należy skopiować i umieścić w formularzu rejestracji konta mailowego (patrz fig. 7).